Společenská odpovědnost firem, postoj k pozitivní změně - příklady, význam a přínosy

Přemýšleli jste někdy o tom, proč si některé společnosti získají takovou oblibu a důvěru v očích spotřebitelů, zatímco jiné upadnou v zapomnění? Proč si některé značky spojujeme jen s pozitivními hodnotami a jiné ne? Nebo chcete zjistit, zda vaše společnost může mít pozitivní dopad na společnost a životní prostředí? Tajným klíčem k odpovědi je zvážit především přístup ke společenské odpovědnosti a využití nástrojů stanovených touto strategií. Co je však společenská odpovědnost firem a proč je tak důležitá?
Co je to společenská odpovědnost podniků?
Společenská odpovědnost podniků neboli CSR není jen strategie řízení, ale také vize, která má mnoho přínosů pro podnik i společnost. Je to myšlenka, která vyžaduje, aby společnosti braly ohled na sociální zájmy, chránily životní prostředí a pěstovaly vztahy s různými skupinami zainteresovaných stran - zejména se zaměstnanci. Snaha o společenskou odpovědnost znamená investovat do lidí a životního prostředí a také podporovat tyto aktivity ve svém okolí, díky čemuž podnik nejen získává na konkurenceschopnosti, ale také spoluvytváří podmínky pro udržitelný rozvoj, včetně rozvoje ekonomického. Právě tento soulad mezi podnikem, společností a životním prostředím tvoří základ pro budování prosperity celé společnosti.
Podstata a význam společenské odpovědnosti podniků
Společenská odpovědnost podniků - CSR není nic menšího než přitakání sociálnímu a environmentálnímu povědomí a přístup, který jde nad rámec standardních zásad volného trhu a zohledňuje blaho všech. Nejdůležitější je, že tato strategie je oboustranně prospěšná - nezískává jen podnik, ale i společnost jako celek. Koneckonců, je něco krásnějšího než spolupráce založená na vzájemném porozumění a prospěchu? Právě tento přístup je předpokladem CSR, který inspiroval podnikatele k vytváření strategií, jež pomáhají společnostem růst a přinášejí mnohostranný prospěch životu a kondici.

I-water 1400ml ionizační a mineralizační džbán bude mít jistě pozitivní dopad na životní prostředí, ale i na pohodlí a komfort zaměstnanců malých a středních firem, kteří si budou moci vychutnat čerstvou a chutnou vodu bez použití plastových lahví!
CSR v praxi - jaké jsou přínosy zavádění principů a kdo je zaznamená?
Začněme tím, co je zřejmé - každá společnost chce získat důvěru svých zákazníků a zainteresovaných stran. Koncept společenské odpovědnosti firem není jen módní módní slovo - je to hmatatelný přínos, který se promítá do lepších finančních výsledků a lepšího životního prostředí kolem nás. Stále více spotřebitelů věnuje pozornost environmentálním, sociálním a etickým aspektům činnosti společností a také jejich pověsti. Silnou stránkou však nejsou jen věrní zákazníci. Jaké výhody tedy může společnost získat z uplatňování zásad společenské odpovědnosti firem?
- Sociální - v souladu s osvědčenými obchodními postupy přinášejí prospěch jak samotné firmě, tak společnosti jako celku, neboť udržitelné značky dbají na bezpečnost svých zaměstnanců a minimalizují negativní dopady své činnosti na životní prostředí, což se promítá do vyšší úrovně kultury práce a lepší kvality života místních obyvatel.
- Ekonomické - udržitelné značky nejen vydělávají peníze, ale také investují do svého lidského potenciálu a dlouhodobého majetku, čímž fungují ještě efektivněji. Díky tomu mají vyšší běžnou likviditu a ziskovost prodeje a více investují do rozvoje svých zaměstnanců.
- Životní prostředí - racionální hospodaření s přírodními zdroji a odpady je jedním z nejdůležitějšíchproenvironmentálních opatření, která snižují negativní dopady na životní prostředí. Podniky se mohou mimo jiné rozhodnout používat opakovaně použitelné nebo biologicky rozložitelné nádobí nebo poskytnout zaměstnancům přístup k filtrované vodě namísto vody balené
- Výhody pro zaměstnance - udržitelné podniky nabízejí především vysokou kulturu a bezpečnost práce nebo lékařskou péči, ale také umožňují profesní rozvoj prostřednictvím školení a dostupných nástrojů s ohledem na rovné příležitosti žen a mužů z hlediska zastávaných pozic.

Papírový kelímek s dvojitou stěnou z kraftového papíru o objemu 350 ml je ekologickou alternativou k jednorázovým plastovým kelímkům, kterou mohou zavést kavárny podávající teplé nápoje s sebou i kancelářské bufety.
Opatření, která je třeba zavést v každé firmě, aneb 3 příklady společenské odpovědnosti firem
Zavedení CSR neboli společenské odpovědnosti firem může být obtížné, ale existují osvědčené modely, které firmám pomáhají takto jednat. První fází je plánování, tj. definování cílů a strategie činnosti. Další fází je akce, tj. realizace opatření v souladu s cíli. Nakonec kontrolujeme, zda bylo cílů dosaženo a zda byla opatření účinná, abychom se poučili a korigovali opatření k dosažení ještě lepších výsledků. Jaké 3 akce můžete ve své firmě zavést?
Podpora místní komunity
Podpora místní komunity je příležitostí k vytvoření dobrých vztahů s komunitou. Aktivity mohou sahat od podpory místních institucí a jednotlivců až po programy pro děti a mládež, ekologické aktivity nebo rozvoj infrastruktury, které zlepší kvalitu života místních obyvatel a umožní společnosti budovat důvěru a pozitivní image prostřednictvím zapojení komunity.
Ekologické aktivity pro životní prostředí
Přijímání proenvironmentálních opatření pomáhá minimalizovat dopad společnosti na životní prostředí a zanechává co nejmenší stopu v přírodě. Může jít o zavádění environmentálních politik, udržitelné hospodaření se surovinami, třídění odpadu, vzdělávání zaměstnanců a zákazníků, jakož i zavádění ekologicky šetrných technologických postupů, výrobků a služeb. V současné době mnoho stravovacích zařízení a vozů s občerstvením upouští od podávání jídla v plastových a jednorázových nádobách, tácích a kelímcích a volí alternativy z papíru nebo jiných biologicky rozložitelných materiálů, jako je sláma nebo kukuřičná mouka.
Sociální kampaně a projekty
Cílem realizace sociálních kampaní je především zvýšit povědomí veřejnosti o určitém tématu nebo pomoci potřebným, např. věnováním procenta zisku z prodeje výrobků nebo služeb na konkrétní účely. Tyto aktivity by měly být propojeny s činností podniku, čímž se zvyšuje účinnost akcí a zájem veřejnosti.

Hluboký papírový tác PURE je skvělou náhradou plastových obalů, do které mohou investovat provozovatelé stravovacích zařízení a majitelé food trucků, aniž by přitom museli obětovat kvalitu služeb a zůstali zodpovědní a šetrní k životnímu prostředí.
Společenská odpovědnost firem - uzavíráme!
Uvědoměle měňte svět k lepšímu tím, že se budete rozhodovat ekologicky udržitelným a ke společnosti šetrným způsobem. Malé změny ve vašem podnikání mohou být nesmírně významné a smysluplné jak pro svět, tak pro místní trh. Společenská odpovědnost firem spočívá v jednoduchých změnách - od třídění odpadu a výběru alternativ k jednorázovým plastovým výrobkům až po finanční podporu kampaní, projektů nebo institucí. Chcete se dozvědět další zajímavé tipy - podívejte se na nášblog nebo se okamžitě staňte hrdinou změny s nabídkouekologických velkoobchodů SlowPack !
Podívejte se na další příspěvky:
Ekologické povědomí veřejnosti a alternativy k plastům - jaké máme možnosti?
Lekce č. 6 - "Kukuřičný šrot a jeho využití v gastronomii - charakteristika a využití"
Jaké klimatické změny lze pozorovat v Polsku, Evropě a ve světě? Jaké jsou klimatické problémy?
Ekologické certifikáty, které stojí za to znát - proč? Několik slov na vysvětlenou
Změna klimatu - příčiny a důsledky - k čemu může vést lidská činnost a další!